Czas trwania | Liczba części | Liczba zadań | |
---|---|---|---|
Słuchanie | ok. 25 minut | 5 | 25 |
Czytanie i pisanie | 40 minut | 7 | 50 |
Mówienie | 7-9 minut | 4 | – |
Total | ok. 75 minut |
Charakterystyczne umiejętności | Słuchanie i mówienie | Czytanie i pisanie |
---|---|---|
Ogólne umiejętności | Kandydat potrafi powiedzieć, że czegoś nie rozumie lub nie potrafi czegoś zrobić. Potrafi prosić o pomoc używając wyrażeń jak „Could you say it again, please?”. Potrafi omówić problem w prostych słowach. |
Kandydat rozumie dłuższe teksty na tematy z życia codziennego, nawet jeśli nie rozumie wszystkich słów. Potrafi używać słownika w zrozumieniu słów których nie zna. |
Elementy społeczne i czas wolny | Kandydat potrafi aranżować spędzanie czasu wolnego z przyjaciółmi, np. proponując zabawę. Potrafi odpowiadać na zaproszenia, sugestie, przeprosiny czy pytania. |
Kandydat potrafi pisać krótkie wiadomości na kartkach pocztowych lub e-mailach. Umie napisać jak się czuje oraz podaje uzasadnienie w prostych zdaniach. |
Szkoła | Kandydat rozumie materiały audio i wideo używane na zajęciach języka angielskiego w klasie. Potrafi zwięźle mówić na temat różnych wydarzeń z przeszłości, np. ulubionych wakacji. |
Potrafi pisać krótkie dialogi, np. w dymkach z rozmową, do historyjek obrazkowych czy komiksów. Umie wymyślać historie w języku angielskim, wykorzystując pomysły, obrazki czy słowa podane przez nauczyciela. |